Microsofts sökmotor Bings CPC-lösning

Bing Ads

Öka din synlighet på Bing

Bing må ha betydligt färre sökningsandelar än vad marknadsledande Google har men oftast tenderar klicken att vara billigare och resultera i en högre konverteringsfrekvens. Dvs man har möjlighet att få en hög Return-On-Investment, vilket självfallet är huvudsyftet med ens annonsering!

Önskar du att komma igång med annonser på Bings sökmotor eller behöver du hjälp med att förbättra kampanjernas resultat – tveka inte att kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal.

Kontinuerlig optimering

Vi analyserar datan som vi samlar in från dina tidigare besökare och hur de interagerar med hemsidan för att kunna ta kvalificerade strategiska beslut. Det innefattar hur väl annonserna presterar och vad för engagemang som besökarna uppvisar – för att kunna optimera de befintliga kampanjerna och förbättra resultaten.

Med fokus på lönsamhet

Oavsett vad för bransch ditt företag är verksam inom så skapar vi kampanjer med optimala förutsättningar för att kunna prestera väl. Om du sen tidigare har ett Google Adwords-konto kan man snabbt komma igång med att analysera hur bra det historiskt sett har presterat för att kunna implementera en liknande strategi på Bing Ads. Vi mäter självklart de viktigaste mätvärdena och konverteringarna för att ert företag ska kunna utvecklas och få fler affärer.

Vad är Bing och deras annonseringslösning?

Man brukar uppskatta Bing till att ha mellan 5-10 % av marknadsandelarna bland sökmotorerna i Sverige. Bing ägs och driftas av Microsoft, den har tidigare varit kallad för MSN Search, Windows Live Search och Live Search. De bytte namnet till Bing under sommaren 2009 och har sen dess växt en del i Sverige. Främst pga av att den oftast är inställt per default som sökmotor när man köper en ny Windows-dator.

Deras CPC-lösning ( betala enbart per klick ) heter Bing Ads och baseras på att man skapar textannonser som visas beroende på vad som sökts på i sökmotorn Bing. Deras gränssnitt påminner det klassiska Google Adwords UI och arbetssättet är liknande – det är viktigt att man ständigt analyserar och optimerar kampanjerna för bästa resultat.

Behöver du hjälp med annonsering?

Oavsett om du har befintliga kampanjer som du behöver ha hjälp med att optimera eller om du aldrig har provat Google Adwords, är vi redo att hjälpa dig att driva relevant trafik. Vårt mål är alltid att driva fler affärer för ditt företag – och därför mäter vi alltid de viktigaste konverteringsmålen.