Displayannonsering

Visa annonser på relevanta hemsidor vid rätt tillfälle och för rätt målgrupp

Vad är displayannonsering?

Displayannonsering eller bannerannonsering som det också kallas är de annonser i form av bilder, videos eller annan grafik som visas på de hemsidor, appar och sociala medier som ingår i Googles Display-nätverk.  Displayannonserna är oftast placerade längst upp på en webbsida, i högerspalten, i textstycket mitt på sidan eller längst ner på webbsidan. 

Google själva säger att Display-nätverket når fler än 90 procent av alla internetanvändare i hela världen med de över 2 miljoner hemsidor, appar och sociala medier som finns anslutna.

Alltså finns det ingen tvekan i att utnyttja Googles stora Display-nätverk vid annonsering för att nå ut med sitt budskap. Fördelen med display är att det går att rikta dem mot specifika målgrupper eller på valda hemsidor där man vill visa sina annonser. Det går även att göra remarketing i form av displayannonser som visas för de användare som tidigare besökt till exempel en produktsida på din egna hemsida.

displayannonsering på google

Fördelar med display

  • Display är ett utmärkt sätt att öka varumärkeskännedom hos potentiella kunder
 
  • Du kan specificera på vilka typer av hemsidor annonsen ska visas, på så sätt når du rätt målgrupp
 
  • Klickpriset för displayannonser är generellt sätt mycket lägre än för sökannonser
 
  • Rikta displayannonserna till personer som tidigare har besökt din egna hemsida med remarketing

Våra övriga specialistområden

Vi brinner för att leverera högklassiga tjänster inom digital marknadsföring. Vårt mål är att du som kund ska få fler och bättre affärer online. När du anlitar oss får du tillgång till ett team med specialistkompetens på alla dessa områden:

Sökmotoroptimering

Sociala medier

Webb & E-handel

Analys & Strategi

Kom igång med Display

Utnyttja möjligheterna med displayannonsering. Vi hjälper dig att komma igång och optimera annonseringen.

/